VIGTIG INFO OM DM-2020 og COVID-19

Vores deltagere kommer fra hele landet, og derfor hviler der et ekstra ansvar på os for at sikre, at alt går sikkert til.

Vi har levet med COVID-19 i snart 5 måneder, så vi kender efterhånden der gængse retninglinier. De gælder naturligvis også til DM. Vi har desuden talt med Kulturministeriets COVID-afdeling for at få eksakte informationer om hvad vores rammer er.
Ud fra det, og sammenholdt med DRF’s anbefalinger er her vores retningslinjer for DM:

Og husk det ér et fælles ansvar at vi overholder flg.

DELTAGERE PÅ STÆVNEPLADSEN

Ingen må møde op på stævnepladsen, hvis man har symptomer på corona

SE MERE HER

Man skal sidde ned mens man ser på ridning, og kun gå rundt hvis man har et direkte ærinde (toiletbesøg, kiosk el.lign).

Ligeledes skal tilskuere, som ikke er hjælpere eller er i gang med sin hest sidde ned. Der vil blive sat stole op ved alle banerne. Man skal sørge for at holde afstand, med mindre man er familie. Stolenes placering må ikke ændres. Sørg for at i ikke stimler sammen i små grupper og husk hinanden på ovenstående.

Vi anbefaler at man downloader smittestop app’en og bruger den på pladsen.

STALDE

Det er kun tilladt for personale, ryttere eller passere at komme i staldene.

Man skal kun opholde sig i stalden, hvis man har et direkte ærinde med sin hest.

Man må ikke røre ved heste eller ting, som ikke er ens egne

For at mindske trafikken i stalden, vil staldmester fodre tidlig morgen og sen aften. Hestens passer skal stille foder (grov- og krybbefoder) ved boksdøren.

Det bliver ikke muligt at leje dagsbokse

FESTAFTEN

Festaften er et særskilt privat arrangement. Derfor kan kun købes billetter INDEN 7. september.

Vi vil sidde i hallen, og vi skal nok sørge for at der er god plads.

Som sidste år vil der bliver serveret en lækker buffet. For at sikre at der ikke er øget smittefare skal du:

Medbringe mundbind, som du skal bære når du træder ind i buffetområdet i cafeteriet

Spritte af INDEN du går til buffeten, og spritte af på vej ud

HOLDE AFSTAND i køen

Kun gå til buffet, når dit bord bliver råbt op.

ØVRIGT

Her ud over vil der være følgende tiltag:

Der må max. Være to personer i dommertårnene – der stilles ekstra dommertårne op, der hvor behovet er for feks. Både en speaker, en dommer og en skriver.

Skriverne skal være obs. På at de, efter endt opgave, har ansvaret for at afsprite flader mv. (der vil ligge en vejledning og være sprit til rådighed, i hver dommertårn)

Alle på pladsen skal være obs. På hyppigt at vaske hænder, spridte af – have egen håndsprit med, så du kan sprite af, straks efter feks. Hoste, nys, toiletbesøg etc. – sprit meget gerne håndtaget af når du går ud.

Så lidt færden omkring som muligt – vi kan kun afholde stævnet med så mange på pladsen, ved at vi overholder reglerne for ”siddende publikum”

Alle bruger kun egne ting – så husk det hele hjemmefra.

Spis ude i det fri, så vidt muligt af hensyn til vejret – overhold anvisningerne om kø ved café, toiletter, bade faciliteter etc. Hav tålmodighed.

____________ 

Ved toiletter – sprit af efter endt toilet besøg – efter hoste og nys

________________ 

Parkering af trailere for de der ikke har opstaldet hesten og derfor opholder sig ved traileren:

Mindst 3 meter mellem traileren

_________________ 

Ved borddækning lørdag: alle hjælpere har handsker på

Alle ”personaler” bærer handsker og mundbind

_________________ 

Ved præmie overrækkelse. 

Vi bærer engangshandsker, når vi overrækker præmier og giver ikke hånd.

_________________ 

Stolene på pladsen vil, mindst en gang dagl. Blive afsprittet, men det er en stor hjælp for os alle, hvis hver enkelt, afspritter stolen efter endt brug.